ap21.pl

Blog tematyczny o sporcie, ćwiczeniach i diecie

DietaPoradniki

Co jeść przed treningiem? Jak przygotować zbilansowany posiłek?

Co jeść przed treningiem? Jak przygotować zbilansowany posiłek?

Skład oraz wielkość posiłków spożywanych przed treningiem ma ogromny wpływ na efekt wykonywanych ćwiczeń – zapewnienie organizmowi odpowiednich składników odżywczych umożliwi wyprodukowanie niezbędnej energii oraz pozwoli na bardziej efektywną i szybszą regenerację mięśni.

Co jeść przed treningiem?

Posiłek przed treningiem odgrywa niezwykle ważną rolę i może przyczyniać się do znacznej poprawy osiąganych wyników – warto pamiętać o tym, że dostarczenie organizmowi niezbędnych substancji odżywczych w odpowiednich proporcjach pozwoli na zwiększenie wydolności organizmu oraz usprawni funkcjonowanie mięśni.

Osoby znajdujące się w cyklu treningowym powinny zadbać o niezwykle staranne przygotowywanie posiłków – jadłospis sportowca powinien opierać się na zasadach zdrowej i zbilansowanej diety. Warto pamiętać także o tym, że skład oraz wielkość posiłku spożywanego przed treningiem powinna zostać dopasowana do intensywności i rodzaju wykonywanej aktywności. W dobrze skomponowanym daniu trenującej osoby nie powinno zabraknąć jednak odpowiednich ilości białka, węglowodanów i tłuszczy.

Jedzenie przed treningiem – o czym pamiętać?

Posiłek przed treningiem powinien składać się z wartościowych substancji, które dostarczą organizmowi niezbędnej energii oraz przyspieszą procesy regeneracyjne mięśni. W posiłku spożywanym na 2-3 godziny przed planowanym treningiem nie powinno zabraknąć między innymi sporej dawki węglowodanów. Oprócz tego dania spożywane przed treningiem powinny zawierać także duże ilości białka.

W roli wartościowego posiłku przygotowującego do wzmożonego wysiłku sprawdzą się doskonale między innymi różnego rodzaju produkty zbożowe takie jak pieczywo razowe czy pełnoziarniste makarony. Odpowiedniej dawki białka dostarczą organizmowi z kolei produkty takie jak jogurt naturalny, twaróg czy tłuste ryby. W przypadku sportowców unikających spożywania produktów odzwierzęcych doskonałą alternatywą okaże się przygotowanie posiłku bazującego na roślinach strączkowych takich jak soja, soczewica czy ciecierzyca.

Niezwykle istotną kwestią okaże się także odpowiednie nawodnienie organizmu – sportowcy powinni pamiętać o spożywaniu sporych ilości wody. Dobrym rozwiązaniem może okazać się również włączenie do diety różnego rodzaju napojów izotonicznych, które pozwolą uzupełnić braki wartościowych składników mineralnych takich jak sód, magnez czy potas.

Posiłek przed treningiem – czego unikać?

Osoby zastanawiające się nad tym, co jeść przed treningiem powinny pamiętać o przestrzeganiu kilku niezwykle istotnych zasad. Po pierwsze sportowcy chcący poprawić wydolność i możliwości organizmu powinni unikać spożywania tłustych, ciężkostrawnych potraw. Niewskazane jest również spożywanie potraw smażonych oraz produktów mogących przyczyniać się do powstawania wzdęć.

Sportowcy powinni unikać także spożywania produktów ciężkostrawnych, które mogłyby prowadzić do powstawania uciążliwego dyskomfortu. Bezpośrednio przed treningiem warto powstrzymać się także od picia mocno gazowanych i sztucznie słodzonych napojów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.